Servicemonteur training

Monteur als Ambassadeur

In deze training staat de klantgerichtheid van de servicemonteur centraal. De servicemonteur is vaak het eerste aanspreekpunt en daarom beeldbepalend voor het bedrijf, hij vormt een belangrijke schakel tussen de klant en het bedrijf. Door een professionele houding en door de klant actief te betrekken bij de werkzaamheden, kan de monteur de tevredenheid van de klant positief beïnvloeden. 

  • €475,- Incl. DISC
  • 1 dag
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Certificaat van deelname

Voor wie is deze training?

Deze training is bedoeld voor alle medewerkers in een technische functie die veel contact hebben met klanten, zoals servicemonteurs en werkplaatsmanagers.

Wat ga je leren tijdens deze training?

In deze training doorlopen we het proces van het klantencontact van  begin tot het eind. Ook reiken we vaardigheden aan om een goede eerste indruk te maken, het probleem te inventariseren, en de klus goed op te leveren. We gaan in op lastige situaties met klanten en het opvangen van bezwaren en klachten.

Het uitgangspunt

Het uitgangspunt is een persoonlijke analyse van eigen voorkeur in communicatie-en gedragspatronen. De terugkoppeling van de analyse vindt plaats door middel van een persoonlijk (online)gesprek van 45 minuten.

Welke onderwerpen worden behandeld?

  • Trots op het bedrijf en je prestaties
  • Commerciële bril
  • De eerste indruk
  • Klantentypen en klantbenadering
  • Effectief vragen stellen en actief luisteren
  • Boodschap overbrengen/ uitleg geven
  • Argumenteren
  • Bezwaren / klachten

Het dagelijks werk van de medewerker staat tijdens de training centraal.
Praktijksituaties worden besproken en geoefend. Er is veel interactie tussen deelnemers en trainer.

DISC

Rapportage van eigen gedrag- en communicatievoorkeuren met behulp van DISC en is een integraal onderdeel van de training. De persoonlijkheid van de deelnemer als professional is een belangrijk instrument bij het behalen van een succesvol resultaat. Door je eigen voorkeursgedrag en- communicatie in beeld te brengen en dat van andere te herkennen vergroot je je persoonlijke effectiviteit.

Maatwerk mogelijk!

Zowel groepstraining als individuele trajecten zijn mogelijk. In overleg is het ook mogelijk, afhankelijk van het aantal deelnemers, deze training op uw locatie voor uw “team” aan te bieden. De inhoud, tijdsduur en prijs kunnen wij dan op uw wensen afstemmen en opnieuw aanbieden. Kiest u voor deze optie, dan verzoek ik om contact op te nemen om dit te bespreken.

Contact

Wil je meer informatie?

Neem dan via onderstaande knop contact op!

Subsidies

Het OOM biedt diverse subsidies aan voor bedrijven, deelnemers en medewerkers

Waarom kiezen voor Aeres Tech?